El David continua amb la seva fascinació per les lletres, ara ja s'ha aprés l'abecedari en anglès, sobretot a base d'escoltar cançons i veure vídeos del youtube, que ell mateix tria i escolta una estoneta cada dia. Realment l'ordinador i internet estan essent un bon recurs tant per la seva autonomia com per l'aprenentatge de l'anglès, que és el que ell " investiga" per pròpia iniciativa.
Avui li he proposat un " combinat " tot fent una activitat de lectoescriptura basat en la sèrie rosa montessoriana.
La sèrie rosa proposa una llista de paraules de poques lletres, en el nostre cas 3, que s'han de relacionar amb les imatges corresponents i que ajuden els infants a relacionar lletra- so fonètic, grafia-imatge etc. Vaig anar trobant diferents maneres de presentar i fer l'activitat, algunes d'elles per a infants més grans , que ja saben escriure. La vaig adaptar tot introduint també imatges a l'ordinador en una pps de powerpoint.
Primer de tot hem vist la presentació de les imatges i les paraules. Al costat té les targes , que són les mateixes que veu a la pantalla. Les paraules estan escrites segons la proposta montessori: consonants blaves i vocals vermelles, però en majúscules, que són les que treballen a cole, així anem en la mateixa línia. He de dir que ha deixat de banda l'ordinador ben ràpidament quan ha vist les targes, cosa que m'ha agradat molt la veritat, pensava que costaria més.
Es tractava de dir el nom del nombre , tot fixant-nos en el so de la seva primera lletra. Com que hi ha alguns que comencen per la mateixa , ens hem fixat en la segona , tant repetint-la en veu alta, com mirant la grafia de la tarja de l'esquerra, la que està completa.
Aquesta part l'ha trobat una mica pesada, i jo ho entenc , però l'ha anat fent , i la mar de content quan ha acabat i ha vist que tot corresponia , jejje.
L'altra proposta ha estat diferent.
Li he ensenyat les imatges sense la paraula, es tractava de dir què era i trobar el nom per escrit, tot fixant-nos en la primera lletra.
La tercera proposta ha estat més semblant a la primera , però no li he ensenyat totes les targes de cop, si no una a una i les havia de posar al costat de les " sensenom" i després triar el nom per escrit però sense dir necessàriament el nom en veu alta, si no fixant-nos en la grafia.
Com he dit al títol, és la nostra versió adaptada, potser més endavant anirem variant i adoptant noves maneres i propostes d'aquesta activitat. De moment anirem introduint noves paraules, mirant com va, tot introduint la lectoescriptura poquet a poquet, es tracta de gaudir i adaptar-nos al ritme d'aquesta casa, sense oblidar-nos però, que a vegades em passa, d'intentar motivar a fer activitats .
Les paraules són en català, si algú/na de vosaltres vol la presentació en powerpoint , des de la qual podreu imprimir les targes m'ho dieu i us ho envio, ok?
Avui li he proposat un " combinat " tot fent una activitat de lectoescriptura basat en la sèrie rosa montessoriana.
La sèrie rosa proposa una llista de paraules de poques lletres, en el nostre cas 3, que s'han de relacionar amb les imatges corresponents i que ajuden els infants a relacionar lletra- so fonètic, grafia-imatge etc. Vaig anar trobant diferents maneres de presentar i fer l'activitat, algunes d'elles per a infants més grans , que ja saben escriure. La vaig adaptar tot introduint també imatges a l'ordinador en una pps de powerpoint.
Primer de tot hem vist la presentació de les imatges i les paraules. Al costat té les targes , que són les mateixes que veu a la pantalla. Les paraules estan escrites segons la proposta montessori: consonants blaves i vocals vermelles, però en majúscules, que són les que treballen a cole, així anem en la mateixa línia. He de dir que ha deixat de banda l'ordinador ben ràpidament quan ha vist les targes, cosa que m'ha agradat molt la veritat, pensava que costaria més.
Ha volgut començar per les targes dels nombres, tots els que tenen 3 lletres . Hem quedat que ampliarem les targes ja que ell no entenia perquè no hi havia el vuit, el cinc... i també volia fer-los.
Hi ha dues classes de targes. En una d'elles hi ha tota la informació: imatge i paraula , en l'altra hi ha la imatge i per separat la paraula. es tracta de relacionar-les. Nosaltres ho hem fet de diferents maneres.
Primer de tot el David ha volgut aparellar les que eren iguals .
Al costat hem posat el nom de manera desendreçada.
Es tractava de dir el nom del nombre , tot fixant-nos en el so de la seva primera lletra. Com que hi ha alguns que comencen per la mateixa , ens hem fixat en la segona , tant repetint-la en veu alta, com mirant la grafia de la tarja de l'esquerra, la que està completa.
Aquesta part l'ha trobat una mica pesada, i jo ho entenc , però l'ha anat fent , i la mar de content quan ha acabat i ha vist que tot corresponia , jejje.
L'altra proposta ha estat diferent.
Li he ensenyat les imatges sense la paraula, es tractava de dir què era i trobar el nom per escrit, tot fixant-nos en la primera lletra.
La tercera proposta ha estat més semblant a la primera , però no li he ensenyat totes les targes de cop, si no una a una i les havia de posar al costat de les " sensenom" i després triar el nom per escrit però sense dir necessàriament el nom en veu alta, si no fixant-nos en la grafia.
Les paraules són en català, si algú/na de vosaltres vol la presentació en powerpoint , des de la qual podreu imprimir les targes m'ho dieu i us ho envio, ok?
En aquests blocs/ webs podeu trobar més informació sobre la sèrie rosa.
http://manualidadeseducativas.blogspot.com.es/2012/07/serie-rosa-montessori-tarjeta-grande.html
http://montessorihoy.blogspot.com.es/2009/03/la-tarjeta-grande-de-palabras.html
http://montessorimardelsur.blogspot.com.es/2012/11/la-serie-rosa.html
http://familyandco.over-blog.com/article-la-serie-rose-methode-de-lecture-montessori-74778713.html
http://www.youtube.com/watch?v=qHgrFyZJHgQ
Que tingueu un bon inici de setmana !
Una abraçada!
M'agradat molt aquesta entrada, aixi com totes les activitats que fas amb el teu fill. Ja fa un temps que estic seguinte i estic enganxada. Jo tinc un fill de dos anys i mig i ja tinc apuntades moltes activitats per a copiar-les i fer-les amb ell. A mi si que m'interessaria tindre el power point si no et fa res.
ResponEliminaMoltes gràcies , m'hauries de donar el teu mail ;-) . Pots enviar-me'l a caminemplegats@gmail.com i així també et dic com imprimir-les en targes.
EliminaUna abraçada !
Però quantes hores tenen els vostres dies?
ResponEliminaTeniu temps d'anar a escola, jugar amb el coet, passejar pel bosc, pintar, descobrir nous entorns... i fer les targetes roses. Sense paraules!!!
Petonets sorpresos
i per descansar també, jejej i per fer moooooooooooooooooltes abraçadades !!
Eliminamoltes gràcies guapa, petonets !!
Una versió adaptada que us ha quedat super xula! I que concentrat que es veu al David! jejeje...
ResponEliminaJo, si ens pots enviar el power point, estaria encantada! et passo per mail el meu correu.
Una abraçada!
Te'l passo encantada de la vida!
Eliminauna abraçada
Genial !!!!
ResponEliminaCom diu la Carme, quantes hores tenen els vostres dies ejejejeejejeje perquè a casa meva impossible fer tot això !!!!
Felicitats per la bona feina que feu !!!!!
UNa abraçada !!!!
estic segura que a casa teva feu coses meravelloses !
Eliminamoltes gràcies i moltes abraçades!
jajja, estamos en lo mismo!! Nosotros también hemos hecho nuestra serie rosa, estamos en la misma fase!
ResponEliminajejeje, rosa también? hubiera apostado que lo harias en rojo, naranja, verde o amarillo y no en tarjetas cuadradas si no en círculos superchulos de mogollón de colores, jejej.
EliminaUn abrazo!
Gràcies per compartir-la. La tindrem en compte quan ens toqui, jeje!
ResponEliminaFa uns mesos que sequeixo el teu blog i em vaig apuntant activitats per a poder fer en el futur amb el meu fill ( ara té 28 mesos). La veritat és que et felicito per tot el que fas!!! T'enviaré un correu amb el meu mail per que m'enviis el powerpoint. Gràcies per endavant!
ResponEliminaHola, aquesta activitat m'ha ENCANTAT, nosaltres estem també fent "lecura global" dels nostres noms,però encara ens queda moooolt per arribar en aquest punt..però me l'apunto.
ResponEliminaPer cert, tu no seràs mestra d'educació especial??
Pues apuntada queda... Es genial y entretenida!!!
ResponEliminaMolt bona activitat... a mi també m¡agradaria tenir el power point... T'envio un correu i parlem per privat.
ResponEliminaSi entres al meu blog també podràs trobar un munt de material!
http://somhimestres.blogspot.com.es/
Núria