diumenge, 24 de febrer del 2013

Mama: mira que he posat ! (+ lectoescriptura )



Seguim amb fascinació per les paraules : què posa aquí ? com es diu ....? com es diu en anglès ? .

Fa unes setmanes , mentre jo estava a la cuina i el David jugant, sento que em crida i em diu : "mama, mira que he posat!" . I em trobo això : diu  "posa David , però no trobo la I " .  Per primer cop, que nosaltres veiéssim , ha posat el seu nom, encara que amb les lletres en desordre ,  tot sol, quan i com ell ha volgut. M'he he emocionat ... no se si per la seva autonomia, per la naturalitat amb que ho ha dit, per adonar-me'n dels seus avanços .... suposo que una mica tot plegat. I que em digués : ups! la I ! m'ha fet riure i tot. S'ha adonat que faltava , la qual cosa vol dir que ja té integrat el seu nom. 



Se que al cole estan treballant les lletres, però ell ja fa mesos que els coneix, havíem fet alguna cosa d'escriptura però no el motivava gaire. Només en la safata de pa ratllat, resseguint les lletres rugoses, sempre al seu ritme i quan ell ha volgut fer-ho.

Després d'escriure'l ha resseguit el seu nom amb el dit directament a la pissarra, no se si ho deuen fer a cole així, ja els hi preguntaré. 

















En un altre moment va escriure així el seu nom , ara sí cada lletra al seu lloc, no em faltava cap ni estava en desordre. 






















I ahir també tot sol , ens crida i .....


No cal dir a qui li va caure la baba quan ho va llegir, no? jijjiji.
El papa la mar de content, i nosaltres també! 








Ha volgut escriure el seu nom, com que si li ha acabat la pissarra  ha posat, per decisió pròpia,  la I i la D  final a la dreta, doncs molt bé, si veiem un entrebanc, cerquem una solució!


















L'altre dia vaig fer un nou recurs per la taula de llum, que la fem anar molt poquet (l'hem de potenciar més, que és un recurs genial!! )

Vaig escriure paraules significatives pel David en fulls de plàstic transparent ( tapes d' enquadernar) i després les vaig plastificar. Estan dividides per síl·labes . A l'estil Montessori, consonants en blau, vocals en vermell, els colors ens ajuden a construir paraules " amb sentit" .
Primer de tot va descobrir el material, i entre  els dos vam anar llegint les paraules que hi havia .





Va anar descobrint les diferents possibilitats , preguntant que hi deia si canviava l'ordre de les síl·labes, ho anàvem llegint entre els tres . 






Després li he preguntat : On posa "Venus" ? ha agafat un pelutx i amb ell anava assenyalant on hi havia cada paraula.  Ens fixàvem en la primera lletra i anàvem dient la segona poca poc, la tercera ....




Aquest matí ha volgut recuperar de nou un material que feia temps no agafava. Fa més d'un any que vaig fer unes plantilles amb paraules per posar-hi a sobre les lletres corresponents. Les lletres, aquesta vegada , estan fetes amb pedres que vam agafar de la platja en la nostra escapada a València del 2011. Són planetes i fines, així que van de meravella per això.  He posat lletres per les dues cares, així en tenim més. 



Quina ha estat la diferència amb la darrera vegada que ho va fer, fa més d'un any?

Lògicament: la velocitat, ho ha fet en un plis-plas.




Doncs bé, sembla que haurem d'anat avançant en noves propostes per continuar gaudint d'aquest procés d'aprenentatge tan gratificant i que poc a poc ens permetrà descobrir amb més autonomia el món de la lectura i de l'escriptura. Ara em toca cercar pels vostres blocs les propostes tan maques que hi ha i fer-les nostres,seran molt benvingudes en aquesta casa , ja tenen preparat un bon lloc per a que es trobin ben còmodes.


Bon diumenge a tothom !





8 comentaris:

  1. Uauuuu... quina passada!!!
    En David deu sentir-se feliç i tu també...
    T'he enviat un email per demanar-te lo de la serie rosa... si pots... em faries un gran favor!! :)

    ResponElimina
  2. M'he emocionat jo i tot!!! Acabo de recordar la mateixa situació amb els meus peques... És un moment del tot especial, per a ells però també per als papis!!!
    Una bona abraçada, guapa!

    ResponElimina
  3. Quina il·lusió que fa, oi?
    Són moments inoblidables: la primera dent, la primera paraula, la primera escriptura...
    Et deixo un enllaç al tauler de llenguatge verbal de Fer de Mestres a Pinterest per si hi trobes inspiració.
    Petonets de diumenge

    ResponElimina
  4. Fantàstic, emocionant i molt gratificant veritat????
    És un moment molt especial i inolvidable !!!!!
    Molt trempat David !!!!!!
    Petonets i bona setmana !!!!

    ResponElimina
  5. Qué momento más mágico. Me ha gustado mucho la idea de la mesa de luz. Está genial.
    Y qué rico tu peque, cómo está avanzando.

    ResponElimina
  6. Què aviat que avancen! Les teves propostes, com sempre, genials.

    ResponElimina
  7. Que bonic tot plegat! Els processos s'acceleren, gaudiu del moment i de cada aprenentatge! Molts petons!

    ResponElimina
  8. La mesa de luz es una idea genial.... Que emoción! Sus primeros pasos escribiendo... Que alegría verle escribir 'papa'... jiji!
    Petons!

    ResponElimina