diumenge, 31 de maig del 2015

Excursió recomanada: el Tossal de la Baltasana

Havíem decidit que avui faríem una excursió que ens havia recomanat el padrinet Jordi , el Tossal de la Baltasana, en terra de Prades.

He de dir que ni per al David ni per a mi era un bon dia per a fer-ho ... quina nit més fotuda! el pobre David s'ha queixat un munt d'estona i això no és normal en ell, a més no ens sabia dir perquè. Finalment ens ha dit que tenia mal de cap i li hem donat una mica de paracetamol, perquè ja portava un parell d'hores d'aquella manera, tot i així ha continuat queixant-se, pobret. I jo, com no, m'he desvetllat des del primer moment i crec que devien ser les 5 de la matinada quan he aconseguit adormir-me.

O sigui, que jo " destrosailla" , però endavant, tot i que sabia que no podria caminar com d'altres vegades, que no és que sigui precisament el Lillian Jornet, però xino-xano vaig fent.

Hem arribat  Prades i allà hem deixat el cotxe, en l'aparcament que hi ha tot just entrar al poble . Des d'allà hem seguit les instruccions d'un magnífic blocaire, al que li tornem a donar les gràcies des d'aquí , perquè sempre ens són d'una gran ajuda. Les podeu consultar en el seu bloc: http://conlosnenesacuestas.blogspot.com.es/ i el del Tossal, en concret aquí :

La cima del Tossal de la Baltasana hace de límite entre las comarcas del Baix Camp y la Conca de Barberà, convirtiéndose de ese modo en el techo de ambas. La excursión es muy bonita e ideal para hacer con niños. Si hemos llegado temprano a Prades, la ruta no dura más de tres horas, podemos comer en alguno de los restaurantes del pueblo y aprovechar para visitarlo, porque merece la pena.

L'excursió ja comença en un bosquet preciós, roures, pins que ens donen ombreta tot i que no fa massa sol.

Anem seguint les marques del GR i descobrint-les entre enormes roques, arbres ... és un bon exercici de motivació quan costa caminar, jeje. a veure qui és el primer que en troba la següent !!

Petits tresors diferents ... hem trobat pedres que encara no teníem : plenes de vetes , brillants, de formes  gairebé esfèriques .. com no podia ser d'un altra manera ja en tenim unes quantes  a casa !!

Si estem atents al que ens envolta encara en descobrim més de tresors ... se'n aguditzen els sentits, al vista, la oïda ... trobem papallones !

N'hem trobat una que, pobreta, ja es devia estar morint, perquè fins i tot s'ha deixat agafar ... això ens ha permès observar-la , sentir les seves ales , veure els seus moviments ...

També hem anat fixant-nos en la quantitat de diferents verds que hi ha al nostre entorn !! Tinc pensada una activitat respecte a això per quan arribem a casa, però millor un altre dia ....

El camí és maquíssim ... continuem seguint les fites i marques del GR, i d'altres de color verd que també anem trobant. Com veieu és un espai protegit , una destacada roureda del roure reboll. , que pel que sembla no hi han gaires a Catalunya.

El dia, tot i que no havia previsions de pluja , comença a ennuvolar-se. Queda poc per arribar al Tossal, però decidim quedar-nos a dinar una mica resguardats del vent que bufa.

Entrepans, fruita i vistes meravelloses !!

Arribats a aquest punt tot ha començat a canviar... la muntanya ja se sap ... Han començat a caure gotes i hem decidit fer el camí de tornada ...

A mi m'agrada caminar sota la pluja, molt.  però avui, suposo que per no haver dormit, estava gelada i tenia ganes d'arribar al cotxe. Ha començat a ploure de valent i fins i tot ens ha pedregat!! Tota una aventura!!!

Això és el que ens esperava a dalt :

Això de tornada:

I aquest és el recorregut sencer

Hem acabat ben xops ja que ben bé hem estat una mitja hora, o més , sota la pluja . No hem pogut acabar  l'excursió , però queda pendent per un altre dia ,  a veure si a més a més, algú s'apunta , que és molt bonica.

Bon inici de setmana !!

1. Una excursión estupenda... me parece larga pero habéis aguantado como campeones! Y mas sin dormir! Muchas gracias por las indicaciones y me apunto ese blog para consultar salidas. Voy a mirar a ver si hay por estos lares.

Besotes familia!

1. Huy, que va, a sido cortita, duraba unas 3h,5 con el peque , pero ha sido un poco menos y después corre, corre... jeje. apunta el bloc, que vale la pena!

Besitos!!

2. Ostres, no pareu de descobrir llocs bonics! Com m'alegra veure que esteu forts i saludables, malgrat aquestes nits en que dormiu poquet. Una abraçada