dimecres, 6 de juny del 2012

Fem oli i sabó d'espígol

Ja fa dies que volia fer oli d'espígol, com que no m'agraden gens les cremes corporals i demés , vaig pensar que, a l'arribar l'estiu i les estones de solete, ens podia fer falta, per si un cas ens fèiem alguna cremadeta solar ( tot i que no ens agrada massa estar-nos-hi al sol i menys als 40º que arribem aquí).



Primer de tot tallem l'espígol que vam plantar fa unes setmanes...mmmm

En treiem les floretes,  cal una mica de dedicació i ens costa , tot i que és
un bon exercici de psicomotricitat fina. La part més divertida és " matxacar"
 les floretes per a que treguin més substància. Les posem en un pot de vidre
i afegim oli d'ametlles dolces ( del mercadona).

Posem el por de vidre dins una olla, al bany maria. L'hem tingut 3 hores a foc
 mooooolt lent. Quina oloreta ! Ara és al balcó, ben tapat, per a que el sol
també ajudi a que les floretes treguin el seu propi oli. Ho deixarem uns dies.


I , perquè no també sabó ?

Vaig buscar per Internet com fer-ne sense fer anar sosa caústica, perquè ho volia fer amb el David. No vaig trobar massa informació, així que m'ho vaig mig inventar. Us ensenyem el procés i el resultat:

Vaig comprar sabó de glicerina en pastilla.

L'hem ratllat poc a poc, amb molt de compte, que ens podem fer mal als dits ! Només hem fet 1/2 pastilla, que fem  una prova !










Un cop ratllat ho posem en una gerra , amb les floretes d'espígol i una culleradeta molt petita de mel.

Ho posem al bany maria fins que el sabó es torni líquid. No ha de bullir ni fer bombolles !










Amb molt de compte per no cremar-nos posem la barreja en uns motllos ( de l'Ikea, " como no" !).  I esperem que es refredin. ...





















Un cop freds i sòlids els desmotllem... Han quedat la mar de bonikets i fan més bona olor !!! ... No és una manera massa ortodoxa de fer sabó, però és la més fàcil i inoqua que he trobat, jejej.
D'aquesta manera hem fet una aproximació a la química i a la física: sòlid/ líquid, escalfar / licuar, refredar .... i a més a més tenim el bany perfumat i la pell nodrida !! i amb el nostre propi espígol, quina il·lusió em fa !

Val a dir que també hem fet una estona de matemàtiques perquè el David ha classificat els sabons per la forma, però també per si estaven trencats o sencers ! amb lo poc que li agrada a ell classificar, he flipat ! jejeej.

Si us animeu ja ho sabeu... " bueno, bonito y barato ". I a més a més, pràctic !


10 comentaris:

  1. Jajajajajaja, pero si lo del jabón casero me ha encantado!!!!! como dices, igual no es la manera más artesanal que se puede hacer, pero es fácil para el peque, te aseguras que va a quedar bien y que no tiene ningún ingrediente raro... ME GUSTA!!!!! y lo de los moldes son la caña. No sabía que los había en Ikea.... Otra cosa apuntada para cuando vaya :-D

    Y la crema... me has dejado alucinada.... SI SEÑOR!!! me gusta!!!! Seguro que es mejor crema que las que hay en el mercado.

    Besos

    ResponElimina
  2. Com m'agradaaaaaa!!
    Ja m'estic imaginant l'oloreta!!
    M'ho apunto per fer perquè té pinta de ser fàcil, fàcil!
    Muxets!

    ResponElimina
  3. Aquí también somos de aceite de lavanda, que luego da muy buen olor en otras cosas, nosotros lo hacemos con un proceso algo más largo al fuego. Y muy divertidos los jabones!

    ResponElimina
  4. Ummm...hasta aquí me ha llegado el olor!

    ResponElimina
  5. Me alegra ver que te estás pasando a la cosmética natural. Y también comprobar que dejáis a vuestro hijo participar en todo.
    ¡A disfrutar de los aromas!

    ResponElimina
  6. uauauauahhh...m'encanta l'idea per fer sabó amb els petitons de la casa i l'oli, una meravella, nosaltres fem balsam pel llavis, si vols et puc passar la recepta que es ben fácil, s'asembla molt a la de l'oli que has fet servir, una abraçada molt i molt gran, feliç divendres!!!

    ResponElimina
  7. Em pareix una bona idea per fer amb els menuts. Quan he llegit el títol pensava en la sosa caústica i l'oli. Je, je!

    ResponElimina
  8. Aquesta idea dels sabonets és ideal per fer amb els nens. Me l'apunto per a Sant Ponç del curs vinent. També t'agraeixo molt els teus comentaris al meu bloc. La veritat és que tinc uns alumnes molt creatius (uns 350 només) i cada dia aprenc coses noves d'ells. Ja em diràs que tal han sortit els castells de foc amb en David. Una abraçada i fins aviat.

    ResponElimina
  9. Bona tarde!!! Sabo amb sosa si que na abia fet pero es molt forta la olor i tens que esta ramanan , hores i hores sabo de las avies.
    Probare de ferne amb glasarina, tens cremes per la cara ?

    Angels


    Espero resposta

    ResponElimina