dissabte, 26 de maig del 2012

Pa ratllat: matemàtiques i més...

Avui hem fet una activitat que feia molt que no feiem !!

Hem dibuixat nombres en una safata de pa ratllat.

El David tria quin nombre vol, jo el dibuixo i ell el ressegueix amb els dits, mà dreta, mà esquerra... com ell vol. 
D'aquesta manera , novament, el traçat dels símbols des del tacte i la psicomotricitat fina ajuda a fixar la seva forma i com es " dibuixa".

D'altra banda, el pa ratllat és molt agradable al tacte, més que la sal o la sorra, al meu gust és clar.



El "0" l'ha dibuixat ell sense cap ajuda. " Jo sol, solet












Aquest targetes tenen per una banda el nombre, el símbol, al darrera tenen la quantitat en gomets. En un altra entrada us explicaré per a que les fem anar i com.

La segona part de l'activitat, que ha estat improvisada, ha consistit en posar tantes nous com gomets hi havia. Molt bé !

Això sí... hem comprovat que l'associació nombre ( símbol) i quantitat -nous costa molt més !! És que és un concepte difícil encara ...


De nou...matemàtiques sensorials!


Després ha fet una cosa que m'ha agradat moltíssim : ha començat a dibuixar " focs artificials " !! . No sé d'on ho haurà tret, però m'ha semblat genial .Anava dient: pum , pum ,pum !!

Hem continuat amb les lletres, les anava estampant en el pa...


I quan ja no ha volgut continuar ha anat a buscar el raspall de la safata sensorial i ha recollit tot el pa que havia quedat a la taula , i tot per iniciativa pròpia...  però que bonicos que són !

14 comentaris:

  1. Me encanta la propuesta!! Me gusta mucho con pan rallado!! Te la copiaré seguro. Muakkkkkkkkkk!!

    ResponElimina
  2. Es curioso cómo nuestras ideas van por caminos parecidos.
    Me gusta mucho.

    ResponElimina
  3. Si,si, a nosotros tambien nos gusta. La apuntamos!!!!

    ResponElimina
  4. Hola!!! Com ens podem posar en contacte amb tu? per preguntar sobre un material, el de les targes d'anar a la compra,,, es que he buscat com contactar pero no ho trobo... merci!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!! Ja he posat un botonet amb l'adreça, de totes maneres és

      caminemplegats@gmail.com

      gràcies per preguntar!

      Elimina
  5. Me ha gustado mucho tu idea de pintar con pan rallado.
    Seguro que lo ponemos en práctica!
    Gracias por tu visita y tu comentario.

    ResponElimina
  6. Nosaltres utilitzem farina, també va molt bé!!! M'apunto la idea d'estampar lletres o números, és genial!!!

    ResponElimina
  7. Quina activitat tan fantàstica! la posaré en pràctica amb el meu fill gran, que ara té una mica més de tres anys...
    Gràcies per compartir-la!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Qué buena idea, mejor dicho, que buen material, otro más apuntado!!!! Besicos playeros.

    ResponElimina
  9. Quina activitat més completa! M'ha encantat!!

    ResponElimina
  10. Hola Montse, Linibau !!

    Pos ja ho sabeu... a per pa ratllat: bueno, bonito y barato ! I a gaudir-ne , què és molt xulo !

    Abraçadades

    ResponElimina
  11. M'ha encantat aquesta entrada, mhavia passat per alt. Te l'enllaço amb la meva "un jardinet zen". Petons

    ResponElimina