divendres, 4 de maig del 2012

Llum i colors amb oueres

M'agraden molt els colors projectats !!

Ja fa temps que amb el David anem coneixent els cromatismes. Com que va a la classe de l'arc de santmartí ha estat molt motivat , des del principi de curs s'ha interessat molts pels colors  i com a partir dels primaris en surten els secundaris i així fem l'arc !!! És com màgia !!! Ja sap que barrejant-los entre sí en  surten uns altres i la majoria de vegades els encerta abans de fer-ho : "groc i vermell: taronja !!! "

Ahir vaig tenir una idea per continuar en aquesta línia:

Vaig agafar unes oueres i les vaig foradar pel " cul ", fent un cercle. Aquest el vaig cobrir amb paper de cel·lofana plastificat i empegat.
Després vaig retallar uns cercles petits que es poguessin posar com a petites pantalles . Potser una imatge és millor que l'explicació:


Després ho he clavat ( amb els tees !) en un totxo de porexpan. He posat una lampara tapada per tots costats menys per un i  ... "vualà !" . Els colors es projecten a la paret !! i a les nostres mans, i a la roba si ens posem al davant .....


Mirem els colors de la paret ... vermell, groc, blau... experimentem ....posem  pantalletes al davant dels cercles ( aquesta part l'he de perfeccionar per a que sigui més senzill pel David, tot i que se n'ha sortit prou bé ).


El color vermell amb la pantalleta groga es torna taronja, amb el blau lila ....  Tot això ja ho sabiem, però sempre ens agrada redescobrir....
Continuem experimentant una bona estona, redescobrint la relació entre colors, amb la llum, amb la distància : si encenem la llum de l'habitació els colors no es veuen tant, si destapem la lampara tampoc , si l'apropem a l'ouera es projecten més petits els cercles , si l'allunyem són més grans .... que xulo !!!



No és quelcom màgic ?









I, novament, són activitats que ens mostren esdeveniments que formen part del nostre dia a dia ... amb senzillesa , amb entusiasme, amb esperit de descoberta i de meravellar-nos del que ens envolta ....

9 comentaris:

  1. Qué chulo queda, me encanta para embobarme hasta yo! Seguro que cae por casa, me lo apunto, gracias y saludicos

    ResponElimina
    Respostes
    1. gracias Montse, seguro que Ernesto disfruta un montón también !

      Un beso

      Elimina
  2. Comento rapidito, de momento, para decirte lo contenta que estoy de que te hayas animado con el blog. Aunque veo que ya lo empezaste el mes pasado y yo no lo había visto.
    Estoy segura de que encontraré muy buenas ideas por aquí.
    Después, ya con más tiempo, te iré leyendo más despacio para ponerme al día.
    Saludos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Maribel ! Me ha costado decidirme pero aquí estamos ....

      Nos vemos ...

      Una beso !

      Elimina
  3. Quina activitat més xula!!! me l'apunte!!! mare meua entre tu i Inma ja tinc feina!!! jejjejejejejeeje

    ResponElimina
  4. Camino, queda super chulo!! Y mi cabeza ya empieza a dar vueltas...jejeje!!¡te lo puedes imaginar!! Mil gracias por estar por aquí, vamos a compartir muchíiiiiiiiiiiiisimo! Un besico.

    ResponElimina
  5. He arribat al teu bloc gracies a l'inma i estic encantada amb tot el que he llegit. Ja m'he fet seguidora. Aquesta idea amb les oueres m'ha agradat molt, segur que ho farem a casa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sílvia !! me'n alegro que t'agradi la idea de les oueres, he rebut tant de vosaltres, les que fa temps que teniu blogs tan macos i tan plens de bones idees que m'omple molt poder compartir-hi les nostres.

      Un abraçada

      Elimina