dilluns, 28 de juliol del 2014

1er cop d'alta muntanya: a l'Estany de Colomina !!

Aprofitant que farà bon temps al Pirineu ( aquest estiu no els para de ploure ...) decidim anar cap al Pallars Jussà per pujar al telefèric de la Vall Fosca, el d'Estany Gento ( recorregut de 700mts, amb 450 de desnivell en 14 minuts)  i fer la ruta cap l'Estany Colomina.  Aquest forma part de la famosa i dura travessa  Carros de foc (L’ itinerari de Carros de Foc uneix els nou refugis guardats que hi ha dins del Parc Nacional d’Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici. La travessa discorre en la seva totalitat per un terreny d’alta muntanya, a on els blocs de granit, pedreres i camins es barregen en un recorregut que salva un desnivell acumulat de 9.200 m. i 55 km. de distància)

Així doncs, arribem a primera hora per pujar-hi. 14º!! més de 20º de diferència amb la plana de Lleida  , sort que anem ben equipats !

Primer de tot agafem el telefèric, el segon de la nostra vida familiar, el primer va ser el de Canillo (Andorra).

I comencem a pujar suaument , gairebé ni es nota que ens movem.

I , un cop a dalt, a caminar!!

És camí d'alta muntanya. aquest amb molt de granit. Anem observant totes les pedres, que diferents que són a les que vam trobar dies abans a les cales d'Alacant!

Trobem petits insectes autòctons, com el llimac de muntanya. EP- gràcies a  La bichera  rectifico: el llimac és un mol·lusc !!! Gracias guapa!!

Els núvols baixos ens acompanyen tota l'estona ....

També hi ha un petit tram de via verda, seguint la que transportava materials i treballadors cap a principis del 1900 , per construir connexions, canonades, fer preses per augmentar la capacitat d'aigua. Tots els llacs estan interconectats i tota l'aigua arriba a l'Estany Gento. Aquí podeu trobar una mica de la seva història.

Ens fixem bé en les senyals que ens indiquen el camí: blanques i vermelles del GR11, (gran recorregut)  algunes blanques i grogues d'algun PR ( petit recorregut),

i sobretot moltes fites, pedres acumulades unes a sobre de les altres per excursionistes que coneixen el camí i ens indiquen per on anar. El David ha volgut contribuir vàries vegades a posar-ne unes quantes per indicar el bon camí. Aviat tindrem un petit gran expert muntanyenc jeje.

mirem als mapes on som ....

Després de dues hores de fort camí ( és  1h10' en teoria, caminant a ritme d'adult, però aquí anàvem sobretot a ritme de mama, la presente, que va poc a poc, i del David que anava a espatlles del papa), arribem al Refugi de Colomina . Aprofitem per prendre en el petit servei de bar que tenen un cafè amb llet i una lleteta amb xocolata.

Just al costat , l'objectiu de la nostra excursió: l'Estany Colomina !!A 2.400 mts,  un llac d'origen glacial, fa milions d'anys que és aquí!!

Què us sembla: ha valgut la pena ?

M'ha encantat aquest moment,  quina bellesa, quin silenci ....

Campions !!!!

Hem tingut la sort d'haver triat primera hora per pujar-hi i així estar sols, ens hem trobat uns pocs excursionistes que feien els Carros de Foc i no s'aturaven gaire. De baixada si que ha començat a pujar tota la " tropa", molta gent de cop.

Una estona de relax, joc, admiració ... heu vist quin aigua tan transparent ? estava més que gelada !!

A veure qui és el primer en trobar-lo al mapa  !!!

Heu vist quina meravella ?

Una estona després comencem el camí de tornada, ara sí, no tant a sobre les espatlles del papa, que baixar sempre és menys cansat ... Hi ha trossos del camí més fàcils, però gairebé tot és ple de pedres : un nou repte  a superar !

Comencem a veure l'Estany Gento, ja ens estem apropant al telefèric ....

Esperem una estona el nostre torn de baixada , aprofitem per mirar detingudament com funciona: la gran politja , les sirgues ... Fa temps vam comprar unes quantes politges, crec que serà un bon moment per a fer-les servir ...

Val a dir que jo he arribat esgotada, però contenta , l'esforç ha valgut la pena .
El David com si res... quina energia i força la dels nostres infants ...

Bon inici de setmana!!!

1. Oh! Quina excursió més bonica!!!! Apuntada queda!!!!

1. Apunta, apunta, que us agradarà !! això sí, no aneu quan faci massa calor, que el sol crema, crema.
      Petonets

2. Jo no sóc gens excursionista (tinc els genolls fets pols), però Mr. X és un expert i conec per ell els llocs que esmentes... :)
    Si el meu cos pogués crec que jo també m'hagués viciat, val molt la pena.
    A veure si aviat el Peque acompanya al seu papi!
    Muas!

1. Entre nosaltres, jo " si lo se no voy " jeje, que vaig anar-hi enganyada , " només puja una miqueta" em van dir, si, ja, unos webs ! . A mi em passa que em fa molt de mal el pit, és com si em cremés, mentre vaig pujant i m'ho passo força malament . Però se que a la propera hi tornaré igual ....
      I espera que quan aviïs a Peque no hi haurà qui l'aturi si el papi és muntanyero.

Abraçades !!!

3. Me encanta el sitio!!... acabo de darme cuenta de que pertenece a Lleida no a Girona ¿verdad?, lo había entendido mal, nos pillará algo más lejos este año, pero me lo apunto de todas formas, nos encanta la montaña y esta zona la conocemos poco, ¡gracias!
    Un besazo

1. Síiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, te lo habia puesto en el mail que te contesté y que si querer borré, que os pilla un poco lejos de Girona, pero que allí también encontrarás sitios espectaculares !!

Un beso guapa!

4. Respostes
    1. Síiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!

5. Genial aquesta excursió , m'encantaaaaaaaaaaaa !!!!!
    Nosaltres per vacances quasi sempre anem a la muntanya, som muntanyencs de mena i aprofitem per fer unes boniques excursions i admirar aquests bonics paisatges. Aquest any cap al Tirol austriac si tot va bé que ja saps l'any que portem i ara tenim l'àvia malalta o sigui que ja veurem com acaba tot plegat. Però també necessitem desconectar tota la familia !!!!!
    Un petonàs guapa i bon estiu !!!!!!