Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fruita. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris fruita. Mostrar tots els missatges

dijous, 12 de juliol del 2012

Platerines




Un cop més hem tingut la sort de que ens convidessin a una activitat hortolana que no tenim directament a l'abast, és a dir, que no tenim a l'hort del padrí. . Això de que el pare treballi en el món de la  pagesia és tota una sort !.

Aquesta vegada anem a collir platerines ( o nectarines planes ), que és la fruita que ara està de " moda", és a dir, que sembla tenir més sortida en el mercat. La veritat és que és boníssima ! I no cal pelar-la , com les nectarines, lo qual sempre és un punt a favor, sobretot amb els més petits.

Joan, moltes gràcies per convidar-nos i deixar-nos descobrir com és aquesta fruita tan bona.



Toquem, olorem, tastem , fem el pallasso.... jejeej.

uf ! quina de mosquits !!! fora, fora!!!

Agafem, toquem, observem ....

Heu vist quin color més maco que tenen ? 

Ara, no us penseu que se'n va menjar ni una mica .... continua la seva
particular guerra anti fruita. I no se perquè amb lo bona i bonica que és !!

Adéu, adéu Joan  ... moltes gràcies !!!


Ara només ens queda gaudir d'una safata ben plena de platerines precioses  i delicioses.

Quina serà la propera ? Nyam, nyam !!!




dimarts, 12 de juny del 2012

Gelat de plàtan, taronja i mel

Fa unes setmanes vam comprar la geladera del Lidl. No vam dir res, per si un cas no anava bé, que les coses barates (20€) ja se sap.

Però la veritat és que va la mar de bé.Té un funcionament molt senzill i molt segur, no té cap peça que pugui fer mal.

Ja hem fet diversos gelats naturals : de llimó, de taronja, de maduixes .... sense colorants ni conservants, sans i boníssims. El que voliem era fer-ne de fruita natural .

Fem força per expremer la taronja
L'altre dia vam fer un de taronja, plàtan i mel. Compartim la recepta, encara que ens la vam inventar una mica ;-) .

-La pell d'una taronja ratllada
-1/2 got de suc de taronja
-3 plàtans molt madurs
-1 brick de nata líquida per cuinar (18%), és a dir sense muntar.
-1/2  got de llet i 1 iogurt grec.

Els ingredients han d'estar freds per a que es faci millor el gelat.
Es barreja tot i es posa a la geladera, així de fàcil. En 30 minuts ja tenim gelat cremós i al punt , quina passada !
Tallem els plàtans a bocinets


Ho batem amb la nata, la llet, el iogurt i la pell de la taronja.
i fem el tastet, no sigui cas ... jejej. Ho posem a la geladera.
ups ! ens hem descuidat d'afegir el suquet ! Ho deixem entre 20- 40 minuts.
Un cop fet,  el posem en bols i li afegim una culleradeta de mel de
romaní i de canyella. Boníssim !!

Estan la mar de bons !! tots els que hem fet ens han agradat i els repetirem. Què més podem demanar: gelats amb fruita fresca i iogurt !! Nyam !!

Peeeeeeeeeeero.... el David ho té molt clar: continua amb el seu ferm posicionament antifruita. I mira que ens veu menjar, per això no serà.... Potser si ho fem líquid sí ... que els iogurts per beure li agraden... Aics !! Alguna idea ?




Amb la pinta que fan !!!

Al bloc de la Inma podeu trobar més delicioses receptes de gelat !!